zondag 15 juni 2014

Deel 8; Bellen met De Bie

Mijn bod van 15.000 euro op Trebbichau is afgewezen. Verder gebeurt er niets.
Ik heb regelmatig telefonisch overleg met De Bie, waarbij wij verschillende mogelijkheden bespreken.
Ik uit elke keer mijn dankbaarheid aan De Bie, voor zijn hulp en meedenken.

De volgende plannen bespreken wij:
De Bie koopt het huis, ik koop van hem terug, al dan niet via huurkoop. Ik stel zekerheid voor afbetaling via de huur uit het pand.

Een andere optie is dat ik alleen koop, mits ik de benodigde gelden kan vinden.
En dat laatste lukt, althans, ik kan na lang praten en onderhandelen van een familielid 40.000 euro lenen. Dit is voor mij het maximaal haalbare. Ik overleg en bespreek dit alles met De Bie.

Bij aankoop van een huis in Duitsland, is men verplicht bepaalde openstaande kosten te betalen. Deze kosten staan in het Grundbuch en dient men dus vooraf te raadplegen.
De Bie, die daartoe de toegang heeft, doet dit voor mij. Hij laat mij weten dat ik bij aankoop tevens 5.000 euro openstaande kosten moet betalen. Dit betreft meestal de onroerend goed belasting.

Door het vertrek van de huurders zijn er ook reparaties aan het huis noodzakelijk: er zijn ramen in gegooid, er is een toegangsmuur stuk en nog wat van die zaken. Ik heb dus ook nog ongeveer 5000 euro nodig om deze reparaties te laten uitvoeren.
Een nieuwe huurder zal, met behulp van onze vrienden daar, snel zijn gevonden. Daarover maak ik mij geen zorgen.

Een en ander betekent dat ik op enig tijdstip een bod kan doen van 30.000 euro (de resterende 10.000 heb ik nodig voor reparatie en betalen extra kosten, en ook de notaris moet nog betaald!).

Dit alles bespreek ik tot in detail met De Bie, hij weet exact wat ik ga doen als het zover is.
Rooimans of Broeseliske laat niets van zich horen, ongeveer een jaar na mijn eerste bod echter, komt er beweging in de zaak.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten